Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Marketingplan

Nood aan focus en richting in je marketingactiviteiten? Dan is het hebben van een doordacht, flexibel marketingplan geen overbodige luxe. Lees snel verder.

Wat is het?

Een marketingplan is een document dat zich (het is geen verrassing) focust op jouw online en offline marketingactiviteiten. Kort gezegd, beschrijft een marketingplan hoe je zal inspelen op de markt om je doelen te behalen.

Het marketingplan heeft een theoretische basis aangezien het steeds gebaseerd is op interne en externe analyses. Denk bijvoorbeeld aan bedrijfsanalyses, concurrentieanalyses, marktonderzoek en SWOT-analyses. Maar tegelijkertijd is het ook heel actionable met een concreet actieplan.

Wat is de meerwaarde?

Het hebben van een doordacht, flexibel marketingplan is geen overbodige luxe. Integendeel, het marketingplan geeft aan hoe je jouw doelen zal bereiken, op welke termijn je dat zal doen en met welke middelen.

Zo zorgt het marketingplan voor

  • focus en richting,
  • een praktische vertaling van de strategie,
  • en efficiënt doelen bepalen én behalen!

Voor wie is het belangrijk?

In principe heeft bijna iedereen baat bij een doordacht opgesteld marketingplan. Intern geeft het inzicht in de te verwezenlijken doelen en de hiervoor te nemen stappen. Extern kan het een handig hulpmiddel zijn om bepaalde investeringen binnen te halen.

Professionele hulp bij de ontwikkeling van een marketingplan is vooral interessant voor ondernemingen die hun marketingaanpak willen professionaliseren en intern een houvast willen bieden. Ook ondernemingen die recent veranderingen hebben doorgemaakt zoals productlanceringen of het targeten van nieuwe doelgroepen, hebben voordeel bij een goed uitgedacht marketingplan om hun doelen te realiseren.

Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Laten we samen mooie dingen maken, die voor je bedrijf wérken.

Contacteer ons.