Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Wat is een goede huisstijl voor je bedrijf?

Huisstijlen zijn er in alle vormen, stijlen, kleuren. De mogelijkheden zijn enorm, en een huisstijl is meer dan alleen maar 'mooi'. Wat zorgt ervoor dat een huisstijl perfect past bij je bedrijf or organisatie?

Goede huisstijl doelgroep bedrijf

Een goede huisstijl combineert de verwachtingen van je doelgroep met de eigenschappen van je bedrijf

Hersenkronkels

Wat maakt van een huisstijl nu een ‘goede’ huisstijl? Belangrijk: 'Goed' definiëren we hier als een stijl die de juiste perceptie creëert bij de mensen die ermee in contact komen. Een huisstijl moet dus meer dan enkel mooi zijn. (Ter info: Onze blogpost over kleurenpsychologie - met handige pdf - gaat dieper in op welke kleuren welke effecten hebben bij je doelgroep)

Om te bepalen wat een geschikte huisstijl is, kruipen we even in het hoofd van jouw potentiële klant. Wat willen we dat die klant ziet en, vooral, voelt? Door het samenvoegen van de verschillende elementen van een huisstijl tot één geheel, proberen we ieder contactmoment dit gevoel bij de klant op te roepen.

Goede huisstijlen roepen dus een (positief) gevoel op bij jouw klanten, maar zijn gebaseerd op rationele keuzes: welke aspecten zullen welk gevoel oproepen? Hoe creëeren we de perceptie die we willen? We maken dus keuzes die verantwoord worden, en niet enkel mooi zijn.

Een goede huisstijl voor jouw bedrijf is dus in de kern de perfecte link tussen de eigenschappen van je bedrijf, en de wensen/verwachtingen van je klant.

Meer weten over huisstijlen?

Specifieke vragen over een huisstijl?

Geef ons een seintje. We praten graag even vrijblijvend met je.

Contacteer ons!