Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Waarom een huisstijl veranderen?

Je huisstijl gaat al vele jaren mee, en je klanten lijken tevreden. Waarom dan veranderen? Er zijn verschillende redenen waarom het soms interessant is om een huisstijl te laten evolueren.

Nieuwe doelgroep
Wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe groep producten of diensten aangeboden wordt, en je daardoor een nieuwe doelgroep gaat aanspreken, kan het zijn dat de huisstijl niet meer aansluit bij de verwachtingen van de (nieuwe) doelgroep.

De doelgroep zelf is veranderd
Door bepaalde trends en evoluties is de aard van de doelgroep aangepast. Denk bijvoorbeeld aan jongeren: wat hen nu aanspreekt is heel anders dan tien jaar geleden. Hetzelfde geldt voor vele doelgroepen. Een evolutie van je huisstijl kan dus om die reden aan de orde zijn.

De tijden (en sector zijn veranderd)
Stijlen die tien jaar geleden indrukwekkend waren, komen soms momenteel oudbollig over. Deze perceptie wil je natuurlijk niet creëeren - zeker niet als de concurrentie wél mee evolueert.

Verandering van spijs doet eten
Soms is een update ook gewoon goed voor de frisse wind die het creëert. Dit toont de wereld dat je belang hecht aan hoe je overkomt, en dat je mee bent. Daarnaast kan dit - indien goed uitgespeeld - je ook heel wat extra aandacht bij de doelgroep opleveren.

Waarom van huisstijl veranderen

Er zijn goede redenen om je huisstijl aan te passen of bij te sturen.

Volledig nieuwe huisstijl of evolutie?

In de voorgenoemde scenario's kan je opteren om een volledig nieuwe huisstijl te creëeren, maar dit is niet altijd aan de orde. Een eenvoudige evolutie of verfijning kan soms al veel impact hebben. Aanpassing van een huisstijl hoeft dus niet meteen grootschalig te zijn (of veel geld te kosten!) om toch een grote impact te hebben.

Meer weten over huisstijlen?

Specifieke vragen over een huisstijl?

Geef ons een seintje. We praten graag even vrijblijvend met je.

Contacteer ons!