Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Campagne & fotografie voor vlaamsoogfonds

Het vlaamsoogfonds zet in op samenwerking, innovatie, empowerment en extra solidariteit ten voordele van blinden en slechtzienden. Voor het vlaamsoogfonds werkten we een campagne uit met als doel mensen te informeren én te raken.

Vlaams Rechts

Het vlaamsoogfonds werft fondsen en donaties: deze moeten projecten van, voor en/of door blinden en slechtzienden financieel ondersteunen. Om deze doelstelling te bereiken moet de communicatie hieromtrent zowel rationele argumentatie bevatten, als een emotioneel raakvlak.

Rationele basis met emotionele impact

Het aantal mensen dat met oogziektes te maken heeft, wordt vaak onderschat. Daarnaast is het niet eenvoudig om je in te leven in het leven van mensen met een oogziekte.

Met deze campagne probeerden we daar verandering in te brengen door in de verf te zetten hoe mensen met oogziektes de wereld precies ervaren. En dat deden we met een campagne met pakkende voor- en na foto's.

1
2
3

Deze beelden werden ondersteund door zelf geschreven gedichten met een duidelijke link naar de desbetreffende oogziekte. Daaraan koppelden we informatie over de aard van deze ziektes en cijfers over het aantal mensen dat daar in België mee te maken krijgt.

Het resultaat is campagne die mensen raakt en informeert, en op die manier z’n doelstellingen weet te bereiken.

Vl2 Copy

Interesse in iets gelijkaardigs?

Of specifieke vragen over dit project? We horen graag van je.

Contacteer ons!