Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Multichannel sales campagne voor iLens

iLens, groepering van meer dan 160 opticiens, kwam bij Toech aankloppen voor de uitvoering van de zomeractie “My First Lenses” in samenwerking met Alcon, producent van Dailies en Air Optix lenzen. De zomercampagne moest een multichannel campagne worden om jongeren te overtuigen om op korte termijn contactlenzen te proberen. Dat zagen we wel zitten.

Website banners4556666

Aanpak

De “My First Lenses”-campagne stond dit jaar in het teken van vrijheid en dan vooral de vrijheid die je ervaart dankzij het dragen van lenzen. Een mooi voorbeeld hiervan is sporten. Dat werd dan ook het centrale thema.

Nu was het aan ons om dit te vertalen in een geslaagde online sales campagne.

Cédric – marketeer: "Bij het kiezen van geschikte kanalen moet je rekening houden met je publiek: wie is de doelgroep en waar is die actief? Na enkele tactische overwegingen hebben we voor deze campagne gekozen voor een mix van POS-materiaal, nieuwsbrieven, Google ads, iLens website, Facebook en Instagram."

My first lenses fb mockup

iLens zomeractie – mock-up van de advertentie op Facebook

Nu, de juiste frequentie, goed getimede herhalingen en boeiende boodschappen zijn één ding. Maar om écht de aandacht te trekken moet je campagne ook visueel aantrekkelijk zijn. Als full-service communicatiebureau stond Toech niet alleen in voor de marketingstrategie, maar ook voor de online advertenties en het POS-materiaal.

Jantien – creative: "Voor iLens wilden we naast de statische online advertenties en het POS-materiaal ook iets dynamisch. Zelf ben ik ervan overtuigd dat bewegende beelden niet alleen meer de aandacht trekken, maar ook een meerwaarde creëren voor je publiek. Daarom hebben we de advertenties ook in de vorm van een animatievideo verspreid."

iLens zomeractie - animatievideo multichannel sales campagne

Resultaten

Eigen lof stinkt. Daarom laten we liever de resultaten spreken:

  • De Google en sociale media-advertenties werden ruim 1,5 miljoen keer getoond.
  • De advertenties werden meer dan 5.500 keer aangeklikt.
  • Tijdens de campagneperiode is de verkoop met meer dan 30% gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Of nog beter, onze klant:

Karel Matthijs - marketing manager bij iLens: “Ik ben zeer tevreden over de manier van werken bij Toech. Ze denken met je mee en zetten zelfstandig een campagne op die klopt van A tot Z, met erg mooie cijfers als resultaat.”

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Stuur ons dan gerust een berichtje. Dan kijken we wat we voor jou kunnen doen.