Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Beeldmerk & uitwerking voor Afstudeerbeurs

De Afstudeerbeurs is de grootste jobbeurs van Vlaanderen, georganiseerd door de Associatie Universiteit Gent. Voor dit jaarlijks terugkerend evenement werkten we het beeldmerk uit en voorzagen een hele resem aan afgeleiden.

Afstudeerbeurs Links 01 01

De Afstudeerbeurs verwelkomt jaarlijks meer dan 5000 studenten, jonge onderzoekers en alumni. De organisatie voorziet voor, tijdens en na het event zelf ook nog uitgebreide communicatie naar een brede doelgroep. Belangrijk dus dat alles perfect is qua communicatie.

Concept

Voor het concept van dit beeldmerk baseerden we ons op de doelgroep: ambitieuze, gemotiveerde jongeren die na hun opleiding klaar zijn om uit te vliegen naar de arbeidsmarkt. Dit gevoel probeerden we te symboliseren met de origami vogel in het beeldmerk.

De verschillende kleuren gebruikt doorheen de communicatie symboliseren de verschillende sectoren. Deze worden verder ook gebruikt als leidraad voor categorisatie doorheen de website, folders, …

De afgeleiden

De campagne van de afstudeerbeurs loopt lang voor de beurs zelf, en duikt in die periode overal online op in het stadsbeeld van Gent. Zo verschenen deze beelden als advertenties op sociale media, de grote jobsites, allerlei variaties in drukwerk én verscheen de afstudeerbeurs op de Gentse stadstrammen.

Afstudeer Tekst

Als organisator hoef ik mij geen zorgen te maken over de kwaliteit, timing of afwerking van het materiaal dat van A tot Z tot in de puntjes verzorgd wordt.

Valérie,
AUGent

Het resultaat

Deze campagne had een erg groot bereik in Gent, en viel goed in de smaak: de campagne, aanpak en afgeleiden resulteerden in een zeer tevreden klant.

En het is altijd aangenaam om tijdens de werkdag even naar buiten te kijken en je werk te zien passeren op een stadstram.

Interesse in iets gelijkaardigs?

Of specifieke vragen over dit project? We horen graag van je.

Contacteer ons!