Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Search engine advertising (SEA)

Is het je al opgevallen dat wanneer je iets opzoekt via Google, of andere zoekmachines, je ook enkele advertenties gerelateerd aan je zoekopdracht te zien krijgt? Dat noemen we SEA. 'Oké, goed om weten, maar hoe werkt dat dan? ' horen we je denken. Let's find out.

Wat is het?

Bij Search Engine Advertising of zoekmachineadverteren koop je advertentieruimte binnen zoekmachines. Het idee is hetzelfde als bij SEO “zoveel mogelijk gezien worden door in de zoekresultaten te verschijnen”, alleen betaal je er in dit geval voor.

In tegenstelling tot offline advertenties kan je bij SEA veel gerichter kiezen wie jouw advertentie ziet. Zo kan je jouw investering kostenefficiënt inzetten door alleen diegenen te targeten die al actief op zoek zijn naar jouw informatie, producten of diensten.

Wat is de meerwaarde?

Met meer dan 3,5 biljoen Google searches per dag, is Google — en bij uitbreiding ook de andere zoekmachines — een druk bezocht medium. Dat maakt inzetten op SEA interessant.

We geven nog enkele andere voordelen:

  • Gericht adverteren, betekent relevante targets.
  • In zoekresultaten verschijnen, zorgt voor merkbekendheid.
  • In tegenstelling tot SEO, geeft SEA direct resultaat en heb je meer controle.

Voor wie is het interessant?

SEA is in principe relevant voor ieder bedrijf waarbij potentiële klanten tijdens het aankoopproces via zoekmachines op zoek gaan naar informatie. Met andere woorden, klein of groot, regionaal of (inter)nationaal, profit of non-profit, SEA kan voor iedereen voordelig zijn, zolang potentiële klanten maar zoekmachines gebruiken tijdens hun aankoopproces.

Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Laten we samen mooie dingen maken, die voor je bedrijf wérken.

Contacteer ons.