Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Marketing audits.

Investeer je in marketing en communicatie, maar wil je weten wat nog beter kan en hoe je dat dan moet doen? Dan is het misschien wel eens tijd voor een marketing audit.

Wat is het?

Een marketing audit is eigenlijk het samenvatten, beoordelen en analyseren van je marketingdoelen, je strategieën, je marketinginspanningen en je resultaten. Het komt erop neer dat we onderzoeken of je marketingactiviteiten wel de verwachte resultaten opleveren.

“Kunnen we dat niet zelf?”, horen we je denken. Dat kan. Maar kiezen voor een externe audit heeft enkele belangrijke voordelen...

  • Als organisatie kan je het totaalbeeld soms uit het oog verliezen of gaandeweg de focus kwijtraken.
  • Externe audits zijn per definitie objectiever en hebben een frisse blik.
  • Tot slot zijn externe audits gespecialiseerd in hun vak.

Wat is de meerwaarde?

Dankzij een marketing audit kunnen we problemen én kansen opsporen en in functie hiervan je werking bijsturen. Op deze manier krijgen we een antwoord op de vraag “Wat kan er nog beter aan de marketingaanpak van deze onderneming?”

Zo’n marketing audit heeft dus zeker zijn meerwaarde:

  • Kansen en problemen identificeren.
  • Hierdoor kostenefficiënter werken.
  • En dus optimaal van je inspanningen profiteren.

Voor wie is het belangrijk?

Dankzij een goede marketing audit kom je te weten wat werkt en wat niet. Met andere woorden, het gaat hier over je ROI (return on investment). Bijgevolg zijn audits interessant voor allerlei bedrijven en organisaties.

Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Laten we samen mooie dingen maken, die voor je bedrijf wérken.

Contacteer ons.