Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Drukwerk

Zullen we je een geheim verklappen? Creatief drukwerk is in deze online wereld dé manier om op te vallen, om tastbare beleving te creëren. Hoe we dat zien? Lees snel verder.

Wat is het?

Drukwerk is eigenlijk een verzamelterm voor alles van gedrukt materiaal. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, postkaartjes, flyers, magazines, posters, catalogi, beursstanden, roll up banners… noem maar op.

Om ervoor te zorgen dat jouw drukwerk zijn doel bereikt, moet er aan verschillende dingen gedacht worden:

  • Kiezen we voor digitaal of offset drukwerk?
  • Welke formaten, papiersoorten en grammages zijn het effectiefst?
  • Welke veredelingen of afwerkingen voegen we toe (vb.hotfoil, blinddruk, multiloft…) en moeten we er toevoegen om een meerwaarde te creëren.
  • ...

Deze keuzes maken we niet at random. Door de juiste know-how te combineren met de nodige creativiteit en communicatie-inzichten zorgen we ervoor dat we de doelgroep op een gepaste manier bereiken. Zo helpen we je je communicatiedoelen te halen.

Waarom is het een meerwaarde?

Op een doorsnee dag ontvangt ons brein maar liefst 6.000 commerciële prikkels. Dat zijn er véél meer dan enkele decennia geleden. Het jammer van de zaak is dat ons brein niet is meegegroeid met die enorme stijging aan impulsen, waardoor we ‘slechts’ 75 uitingen onthouden…

Hoe trek je dan nog de aandacht? Wel, in deze online wereld kan terugkeren naar dat goede old school drukwerk een optie. Want net door het gevoel van authenticiteit die het oproept, krijgt drukwerk vandaag de dag een zekere charme, zeker bij jongeren.

Met drukwerk kan je ook op een totaal andere en veel tactielere manier beleving creëren dan met online communicatie. Bovendien vinden mensen het nog steeds leuk om iets fysiek te krijgen. Je drukwerk of DM (direct mail) hoeft dan ook helemaal niet saai te zijn: voeg een kleine attentie toe, creëer een gepersonaliseerde videokaart en laat online en offline communicatie elkaar versterken.

Voor wie is het interessant?

Kiezen voor drukwerk kan in deze digitale tijden dé manier zijn om je te onderscheiden van je concurrenten. Zeker bij jongeren valt drukwerk in de smaak. Want omdat deze digital natives zijn opgegroeid in deze online wereld, is offline communicatie voor hen extra waardevol. Wist je trouwens dat deze groep offline drukwerk om die reden dan ook vaak bewaart?

Werken met drukwerk en dan zeker DM’s kan ook een uiting zijn van je bedrijfsidentiteit. Staat jouw bedrijf bijvoorbeeld voor “een persoonlijk aanpak op maat” dan kan je dit extra onderstrepen door af en toe eens een direct mailing te versturen.

Drukwerk in actie

Vts

Sport Vlaanderen (vroeger Bloso) heeft regelmatig nood aan passend drukwerk voor hun didactisch materiaal. Om dit op een toffe, motiverende manier vorm te geven, koos toech ervoor om het didactisch materiaal om te vormen tot een puzzel!

Ontdek deze case

Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Laten we samen mooie dingen maken, die voor je bedrijf wérken.

Contacteer ons.