Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring te optimaliseren.

Lees meer

Conversie optimalisatie (CRO)

CRO is een cruciaal onderdeel van digitale marketing. Waarom dat zo is? Dat lees je hieronder.

Wat is het?

Conversion rate optimization — of CRO — is eigenlijk een containerbegrip. Het omvat alle acties die je kan ondernemen om ervoor te zorgen dat meer websitebezoekers een bepaalde actie ondernemen, zoals een product kopen, inschrijven op de nieuwsbrief, een offerte aanvragen...

Hiervoor onderzoeken we data en user feedback. We gaan na wat bezoekers willen en waar ze naar op zoek zijn. Dat bieden we hen dan aan op een zo vlot mogelijke manier. Soms volstaan kleine aanpassingen zoals het herwerken van je webteksten of het aanscherpen van je CTA, maar soms kan ook de structuur van de website of het webdesign moeten worden bijgestuurd.

Wat is de meerwaarde?

Welke doelen je wil behalen met je website of webshop is voor iedereen anders, maar het is voor iedereen interessant om met dezelfde inspanningen meer van die doelen te behalen.

Voor wie is het interessant?

We weten dat vandaag meer dan 90% van de Belgen online actief is en dat er dagelijks meer dan 3,5 biljoen Google searches uitgevoerd worden, waarbij letterlijk honderden sites in de resultaten verschijnen. Wanneer mensen in die zee van mogelijkheden toch jouw website bezoeken, dan mag je die kans niet voorbij laten gaan. In dat opzicht is CRO waardevol voor iedereen met een website of webshop. Want wie wil er nu niet meer resultaten behalen met dezelfde inspanningen?

Geïnteresseerd in één van onze diensten?

Laten we samen mooie dingen maken, die voor je bedrijf wérken.

Contacteer ons.